Joga Balans

Zajęcia jogi

JOGA OGÓLNA DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Zajęcia jogi ogólnej przeznaczone  dla osób całkowicie początkujących, które chcą poznać różnorodność asan bazowych. Będziemy wzmacniać nogi, ramiona,  poznawać asany otwierające klatkę piersiową, wzmacniające brzuch oraz rozciągające boczne taśmy ciała oraz plecy. Poznamy też podstawowe zasady medytacji, w tym oddech Ujjayi.

Zajęcia w grupie ogólnej:
– zwiększą świadomość własnego ciała i ruchu
– wzmocnią fizycznie i psychicznie
– nauczą łatwych technik medytacji, które sprawią, że łatwiej i szybciej zregenerujesz umysł.

JOGA OGÓLNA

Zajęcia jogi ogólnej przeznaczone dla osób, które chcą poznać wachlarz asan bazowych. Będziemy wzmacniać nogi, ramiona, poznawać asany otwierające klatkę piersiową, wzmacniające brzuch oraz rozciągające boczne taśmy ciała oraz plecy. Poznamy podstawowe zasady medytacji, w tym oddech Uyaji. Z czasem przejdziemy do pozycji bardziej zaawansowanych, takich jak pozycje odwrócone oraz pozycje balansowe. Poprzez niektóre asany, a także naukę Vinyas, związanych z medytacją w ruchu nauczymy się ugruntowania, elastyczności w ciele i umyśle. Zajęcia w grupie ogólnej:
– zwiększą odczuwanie własnego ciała oraz jego świadomość ruchu
– wzmocnią fizycznie i psychicznie
– nauczą łatwych technik medytacji, które sprawią, że łatwiej i szybciej będziesz mógł/a regenerować umysł

JOGA KRĘGOSŁUPA – REGENERACYJNA

To rodzaj jogi dla wszystkich spragnionych wzmocnienia, spokoju i odprężenia. Tutaj dostarczymy Ci narzędzi oraz wiedzy w jaki sposób warto zadbać w życiu codziennym o kręgosłup. To on właśnie pełni rolę narządu podporowego, dzieli się na pięć różnych odcinków (szyjny, piersiowy, lędźwiowy, krzyżowy i guziczny), przy czym każdy z nich wymaga innej uwagi i odrębnej pracy, a podczas codziennych zajęć zaniedbujemy go poprzez nieprawidłowe funkcjonowanie. Przeżywany stres, napięcia, a negatywne emocje mają bardzo negatywny wpływ na nasz kręgosłup, powodując bóle, prowadzące aż do chorób kręgosłupa.

Joga regeneracyjna to specjalny rodzaj rozciągania, który może stanowić zarówno dopełnienie dynamicznych form, jak i odrębny rodzaj aktywności. Podczas praktyki, przy akompaniamencie relaksacyjnej muzyki, staramy się uwolnić od napięć wykorzystując proste asany służące wzmocnieniu mięśni wokół kręgosłupa i rozciągające ciało. To również proces tworzenia dodatkowej przestrzeni umysłu, który podczas zajęć przestaje wymuszać na nas dodatkowe działania,  jedynie podążając za ciałem i tworząc bańkę spokoju, w której zanurzając się odpoczywa.

VINYASA

Vinyasa joga jest systemem opartym na systemie Ashtanga Vinyasy jogi. Są to zajęcia o średniej intensywności, z dużą ilością płynnych ruchów, połączonych zawsze oddechem oraz różnorodnością asan. Z tej praktyki skorzystać mogą z powodzeniem osoby na różnym poziomie praktyki. Dla osób początkujących nauczyciel proponuje łatwiejsza wersję asan, tzw. modyfikacje. Vinyasa jest nowoczesną formą jogi, dostoswaną do potrzeb świata Zachodu. Rytmiczna, odstresowująca, podnosi również energię i wytrzymałość. W zaskakujący sposób uspokaja poprzez odnalezienie zewnętrznego i wewnętrznego balansu, a nieco szybsze tempo pomaga w roznieceniu wewnętrznego ognia agni i wzmocnieniu całego organizmu.

KURS ASHTANGA JOGI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Dla wszystkich lubiących uczyć się systematycznie i od podstaw, którzy, aby zapamiętać sekwencję muszą najpierw zrozumieć jej strukturę i sens- stworzyliśmy kurs wprowadzający do praktyki jogi. Kurs jest dla wszystkich, chcących zrozumieć co w pełnym znaczeniu tego słowa oznacza „praktykować jogę” i czym jest sama praktyka. Również dla tych, którzy chcą doświadczyć korzyści, nauczyć się technik oddechowych, będących kwintesencją tej pięknej praktyki. A także, dla tych, którzy chcą poczuć jak idealnym sposobem na ruch jest joga, jak buduje naszą siłę charakteru i doskonale wpływa na samopoczucie, zbalansowany umysł i piękną sylwetkę.
Ojciec Ashtangi, Pattabi Jois, powiedział, że Ashtanga to 99% praktyki i 1% teorii. Podamy Wam ten 1% w przystępny i prosty sposób, byście mogli oprzeć Waszą praktykę na solidnych fundamentach. Ze skupieniem i pod troskliwym okiem nauczyciela, postawicie pierwsze kroki na jogicznej ścieżce. Poznacie tajemniczo brzmiące terminy, takie jak trishtana, drishti, bandha, ujjayi, mysore. Nauczycie się oddychać i skupiać umysł. Na zajęciach będzie czas i miejsce na zadawanie pytań i rozwiewanie wątpliwości.

ASHTANGA 1

Na tych zajęciach nauczysz się płynnie łączyć elementy swojej dotychczasowej praktyki, nauczysz się wykonywać bardziej zaawansowane pozycje stojące oraz poznasz pierwsze pozycje siedzące. Powoli przygotujesz ciało do kolejnego kroku i wyzwania jakim są intensywne skręty, wygięcia w tył czy pozycje odwrócone. Tutaj nadal, nieustannie budujemy siłę, elastyczność, ale też koncentrujemy się na uważności. Jest to kolejny krok do samodzielnej praktyki -Mysore, która jest medytacją w ruchu i wymaga pełnego zaangażowania wewnętrznego. Przygotowując się do tego kierujemy uwagę na lepsze rozumienie czym jest oddech Ujjayi, czym jest bandha, drishti, asana wewnętrzna i zewnętrzne ustawienie ciała w pozycji.

Ashtanga II zarezerwowana jest na naukę połowy pierwszej serii Ashtanga jogi, której graniczną asanę stanowi Navasana (pozycja okrętu). Podczas zajęć, uczestnicy uczą się także w sposób bezpieczny i komfortowy wykonywać pełne wygięcia do tyłu. W celu uzyskania większej koncentracji i nauki płynności przejść- pozycje stojące rozliczane są przez nauczyciela w sanskrycie. Tu również uczymy się i doskonalimy sekwencję końcową.

Integralną częścią praktyki Ashtangi jest oddech i właśnie na tym etapie poświęcamy jemu naszą uwagę – nie tylko doskonaląc pozycje i nabywając nowe doświadczenia i umiejętności, ale też jest kierujemy naszą uwagę na oddech. To on umożliwia nam oddalenie myśli życia codziennego, (planów i analiz) które dzięki sile i spokoju oddechu przechodzą na dalszy plan. Oczyszczamy umysł i serce ze stresu, pośpiechu i negatywnych emocji takich jak złość czy żal. Dzięki temu organizm tworzy miejsce na nową wiedzę, poprawiając stan naszej pamięci oraz wyostrzając świadomość. Umiejętny oddech, zintegrowany z naszą praktyką pozwala nam podejmować kolejne życiowe wyzwania, znamy siebie coraz lepiej i wiemy, że jesteśmy swoim największym sojusznikiem.

ASHTANGA II

Zajęcia Ashtanga 2 to program ułożony w taki sposób, by mogły korzystać z niego zarówno osoby, które praktykują od dawna jak i te, które niedawno zaczęły praktykować jogę ( jednak nie mniej niż 6-8 tygodni intensywnej praktyki). Poszukujemy tu płynności w wykonywaniu sekwencji, ale nadal potrzebujemy stałej pomocy nauczyciela. Te zajęcia to idealne miejsce na kontynuację Twojego rozwoju jeśli czujesz, że już nie jesteś początkującym joginem.

Ashtanga II jest czasem zarezerwowanym na naukę pełnej pierwszej serii Ashtanga jogi. Podczas zajęć, uczestnicy uczą się kolejno dodawanych asan z drugiej połowy pierwszej serii (po Navasanie) lub w zależności od stopnia zaawansowania grupy w dynamicznym i płynnym tempie wykonują praktykę całej serii rozliczanej przez nauczyciela.
Tu również uczymy się wygięć oraz doskonalimy sekwencję końcową.

Jesienna promocja

Intro oraz Mysore

Są to zajęcia łączone, by w jednej sali stworzyć warunki dla osób początkujących, chcących rozpocząć praktykę Mysore wspólnie z zaawansowanymi, którzy znają juz serię i potrafią rozwijać praktykę samodzielnie korzystajac ze wskazówek oraz wsparcia nauczyciela.

Na początku zajęć oferujemy 45 minut INTRO do Ashtangi. Jeśli jesteś osobą początkującą, to w czasie INTRO przekażemy Ci solidną wiedzę, by przygotować Twoje ciało do praktyki Ashtanga jogi, co pozwoli Ci poczuć się pewnie i swobodnie w Twoim ciele. Poznasz  system Ashtnagi oraz integralne elementy tej praktyki takie oddech Ujjayi, Drishti, Bandha. Zrozumiesz czym są Vinyasy, czyli przejścia pomiędzy pozycjami, oraz  jak prawidłowo łączyć w nich ruch z oddechem, po to, by we właściwy sposób oddychać podczas praktyki. Poznasz pozycje podstawowe, służące rozgrzaniu ciała oraz wzmocnieniu kręgosłupa, ramion, oraz mięśni brzucha i nóg. Zrozumiesz technikę wykonania dwóch rodzajów Powitań słońca A i B. Poznasz  zestaw pozycji jogi, który po właściwym poznaniu umożliwi Ci praktykę indywidualną. To czego nauczysz się w trakcie 45 minut zajęć możesz szlifować samodzielnie pod okiem nauczyciela, aż do zakończenia zajęć Mysore.

Zajęcia MYSORE to tradycyjna metoda nauczania Ashtanga Vinyasa Yogi, która w usystematyzowany sposób prowadzi nas od fizycznego aspektu asan do coraz głębszych i bardziej subtelnych form pracy (oddech, koncentracja, integracja). Buduje siłę, wytrwałość, świadomość, pomaga żyć w pełni w zgodzie ze sobą i otaczającym światem. Na zajęciach Mysore każdy praktykuje indywidualnie, przy asyście nauczyciela, rozwijając praktykę stosownie do swoich możliwości. W tej praktyce rozwiniesz w sobie nie tylko siłę mięśni, ale też samodyscyplinę.

W praktyce Mysore nie najbardziej liczą się jednak postępy fizyczne. Niekiedy nauczyciel zatrzymuje nas na drodze rozwoju ciała, kierując uwagę ku rozwojowi innych ważnych dla całej praktyki elementów. Może to być uważność, może to być pokora, a czasem po prostu akceptacja otaczającej rzeczywistości. Pamiętajcie, że na praktyce Mysore nie jesteśmy jedynymi uczniami w sali, czasem to my otrzymamy najwięcej uwagi od naszego nauczyciela, a czasem możemy czuć się pominięci. Jeśli jednak często mamy żal o brak uwagi dla nas, może to być znak, że trzeba byśmy przepracowali nasze stanowisko wobec świata. Wtedy najczęściej uwaga innych wraca do nas samoistnie. Pamiętajcie, że praktykujemy na macie, boso, w wygodnym ubraniu i o pustym żołądku. Staramy się praktykować w ciszy – z szacunkiem dla pozostałych uczestników.

Akceptujemy innych uczestników zajęć, ilość osób na sali, bliski kontakt i ułożone blisko siebie maty, odgłosy innych, ich oddech, trudności z wykonywaniem asan, a także lekkość i elastyczność innych. Nie dajemy się ponieść emocjom zazdrości, krytyki skierowanej do siebie, do innych, czy do nauczyciela. W praktyce Mysore staramy się nie oceniać, nie obserwować, temu ma służyć dhristi skierowane w konkretne punkty oraz właściwe wykonanie asany, przede wszystkim – naszą wewnętrzną postawę-asanę.
Staramy się praktykować bez oczekiwań, skupiając się na samym procesie.

Nie praktykujemy podczas dni księżycowych (nów, pełnia), oraz podczas menstruacji (minimum 3 dni przerwy).

Zainteresowana/y?

JOGA BALANS

Skontaktuj się z nami

Telefon

664 060 083

Adres

Ul. Sandomierska 17/7
02-567 Warszawa

Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji przez jogabalans.pl za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu Regulaminu serwisu i Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204)